Vertrek richting Rwanda - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Thecla en Maria - WaarBenJij.nu Vertrek richting Rwanda - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Thecla en Maria - WaarBenJij.nu

Vertrek richting Rwanda

Blijf op de hoogte en volg Thecla en Maria

07 Maart 2014 | Nederland, Schiphol

Op vrijdag 7 maart om 10:00 uur vertrek vanaf Schiphol richting Rwanda om daar één nacht te overnachten en vervolgens richting Oeganda te gaan per auto.

• 07 Maart 2014 - 14:56

Sanne:

Lieve Maria en mama,

Goede reis!!
    En nogmaals veel plezier tijdens jullie mooie reis!
    Geniet ervan en tot snel!
    Pas goed op elkaar!

Xx Sanne

• 07 Maart 2014 - 14:59

Myra:

Thecla en Maria,

Heel veel succes en geniet.

Myra 3.10b

• 07 Maart 2014 - 16:20

Nel V Oostrum:

Lieve oud collega´s,

Ben net terug van de skiepieste ,en via FB zag ik dat jullie gauw vertrekken.Geniet van deze bijzondere reis.

Nog een nieuwtje wij hopen in sept grootouders te worden.

Gr Hans en Nel

• 07 Maart 2014 - 16:48

Marja:

Jullie zullen nu al bijna wel in Rwanda zijn! Ik wens jullie een ontzettende mooie reis toe met zeker vele mooie (maar ook minder mooie) ervaringen. Geniet!!!!!!!

Groetjes, Jos en Marja

• 07 Maart 2014 - 17:43

Marja Disbergen:

Hoi dames,

Eindelijk hè?! Nogmaals héél veel plezier. En ik heb het volstevertrouwen dat jullie dat gaan hebben!

xx

• 07 Maart 2014 - 20:50

Jos:

De eerste foto's! voor mij voorlopig de laatste in Nederland.
    Hoop dat jullie er ook heel erg van genieten, heb de eerste avond al niet hoeven koken dus maak je over mij geen zorgen.
    Straks lekker slapen en morgen geode reis naar het ziekenhuis.
    Groetn Jos

• 07 Maart 2014 - 21:06

Maureen:

Via deze weg wens ik jullie nogmaals heel veel succes op jullie reis. Zet hem op daar en vergeet niet te genieten! Ik ga jullie volgen en kijk al uit naar jullie eerste verslag.

Groetjes
    Maureen

• 08 Maart 2014 - 17:34

Harry:

Hoi Thecla en Maria.
    Vandaag contact gehad via de app. Goed op plaats van bestemming aangekomen. Begin is dus goed. Veel plezier daar in Oeganda en hopelijk kunnen jullie een bijdrage leveren.

Harry

• 08 Maart 2014 - 23:17

Hedy :

Goede reis gehad? Hoe is jullie onderkomen? Denk aan jullie. Heel veel plezier . X . Hedy

• 09 Maart 2014 - 18:44

Edith :

Hi Thecla en Maria,

Als het goed is zijn jullie vandaag aangekomen in Mutolere!! Waarschijnlijk zal het nog even duren voordat jullie air-time hebben gekocht in Kisoro zodat jullie op het internet kunnen. Hopelijk was jullie reis voorspoedig; wat een belevenis hé? De eerste indruk van Afrika vergeet je nooit meer! Bij de grens ook alles goed gegaan??
    Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen, ook naar hoe het gaat met "ons" project!! Hoe het is gesteld met de handhygiëne, de dekens etc. Maar ik zal het vast allemaal wel lezen.
    Afgelopen dagen heb ik veel aan jullie gedacht; het komt dan toch wel weer dichtbij.......ik was graag voor een weekje meegegaan......even kijken hoe het met iedereen is daar!!!

Geniet ontzettend van jullie tijd in Oeganda, pas goed op elkaar en tot snel op het weblog!!

Groeten aan iedereen, en natuurlijk ook aan de muzungu''s: Robbert en Carolyn.

Liefs Edith

• 09 Maart 2014 - 19:30

Regina:

Lieve thecla en Maria
    Zo beniewd naar jullie eerste verslag over jullie eerste indruk.
    Ga jullie volgen.
    Lieve groet uit Warnsvel van Regina

• 10 Maart 2014 - 16:01

Judith:

Ik wens jullie een schitterende tijd toe in Oeganda en heb er bewondering voor dat jullie dit doen!
    Geweldig.

groetjes,

Judith

• 25 Maart 2014 - 18:48

Boukje:

Hoi Thecla en Maria,

In de gelrevue las ik vandaag over jullie reis! Wat ontzettend gaaf dat jullie dit samen doen! Heel leuk om te lezen. Ik heb een aantal jaar geleden bij jullie op chirurgie als stagiare gewerkt en was toen Thecla's leerling, misschien herinneren jullie me nog :)

Ik vond het zo leuk om dit te lezen over jullie, vandaar even een reactie. Hoop dat het goed met jullie gaat en wens jullie een hele goede tijd daar toe. En ga jullie zeker volgen!

Groetjes,

Boukje

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Oeganda

Vanaf donderdag 7 maart 2014 gaan wij, Maria Dekker en Thecla Dommerhold, voor twee maanden naar het Sint Francis Hospital in Motelere Oeganda om vrijwilligerswerk te doen. In 2012 zijn twee andere collega's (Anita en Edith) ook naar dit ziekenhuis geweest om te werken. Zij hebben daar een start gemaakt met een project over hygiëne. Onze bedoeling is om dit project voort te zetten. Anita en Edith hebben bijvoorbeeld nieuwe lakens, dekens en kussens gekocht, les over hygiëne gegeven en de wasmachine laten repareren. Wij gaan een start maken met het vervangen van de matrassen die in een zeer slechte staat zijn.

Om dit te verwezenlijken hebben we middels een aantal acties geld ingezameld.

Acties:
* Een avond in het ziekenhuis met een welkomst drankje, een stampottenbuffet en als afsluiting een geweldig optreden van een vocaal ensamble (met dank aan Wim Vletter, Rob Mutsaert, firma Vermaat en Gertie Groenenberg).

* Giften van vrienden, bekenden, familie en mensen die het artikel over onze reis hebben gelezen in de Stentor en het Contact.

* Twee dagen tulpen verkocht in de hal van het ziekenhuis (met dank aan Arjan Wesselink uit Voorst).

* Een statiegeld actie in de supermarkt van Ruurlo

* En niet te vergeten een geweldige bijdrage van Stichting H.A.N.D uit Zutphen.

* Ook zijn er medische materialen zoals scharen, kkochers enz. beschikbaar gesteld om mee te nemen.

Al met al hebben wij dankzij al deze lieve mensen een mooi bedrag om mee te nemen naar het Sint Francis Hospital in Motolere.
Allemaal hartelijk dank daarvoor!!